Monday, September 20, 2010

cerita raye...

alhamdulillah...
aku masih diberi kesempatan utk bertemu aidilfitri taun ni oleh ALLAH s.w.t.
last day ramadhan 1431 H,aku dapat apa yg aku impikan (dlm post sebelum ni)...
aku betul2 bersyukur dapat bkak pose dgn air 'nyiur'... alhamdulillah...
nk jadikan cerita, adik ak bru nk amek henfon utk call kakak aku utk suruh dia blikan air tersebut, tiba2 datanglah seseorang membawa buah klapa ke rumah aku, dengan rse terharunye aku terus sentiasa merasakan yg 'segala pujian selayaknya hanya bg ALLAH s.w.t...

1 Syawal 1431 H
Alhamdulillah...
aku benar2 bersyukur dpt mendgar takbir raya yg berkumandang utk memuji ALLAH s.w.t..
dan yg paling best di pagi syawal tersebut ialah aku dapat dengar khutbah dari ustaz azman shapawi abd rani...
khutbah raya dr ustaz azman mnyebabkan aku rse mase berlalu begitu pantas..
mane x nye, khutbah yg die beri bukan lah dibaca dari teks tp berdasarkn ilmu yg die ad diberi oleh ALLAH s.w.t di support dngan ayat2 alquran n hadis..
yg pling penting isi yg die bg mantap...
aku yakin yg bahawa dalam kesusahan itu ada kesenangan dan sebaliknya...
lpas smyg raye, kitorang satu famili diuji oleh ALLAH s.w.t utk mningkatkan martabat hamba2Nya...
ummi aku sakit kpala hingga mnyebabkan terpaksa dihantar ke hospital...
tp ALLAH itu maha penyayang lg maha mengasihani, alhamdulillah, mak aku kembali sihat seperti biasa n kitorang balik n sampai kat rumah pkul 1230 n terus bersiap utk pergi solat jumaat utk muslimin...
ya ALLAH ya rabbi,
jadikanlah ummi, ayahku, semua keluargaku n muslimin n muslimat berada dlm golongan hamba2mu yg benar2 bertaqwa kpd mu ya ALLAH,
kurniakanlah mereka kesihatan tubuh badan n kepanjangan usia agar dapat terus beribadat n mengabdikan diri kpada mu ya ALLAH,
kurniakanlah kpd mereka kemanisan n kekhusyukan dalam beribadat kpdMu sepertimana kau kurniakan kpada para malaikat,anbiya n auliya...)
mlam raye pertame, pergi umah 'ma' krana ad sedikit tahlil...
balik tu kitorang men mercun kat rumah start dr kul 1 hingga kul 2(lebih kurang)...

ni je kot cite2 raye part 1..
insyaALLAH klu diberi klapangan masa lagi oleh ALLAH s.w.t aku akan sambung ngan next part...

No comments:

Post a Comment